Jika Aku Jatuh Cinta - An inspirational poem from Sayyid Qutbh

Ya Allah, jika aku jatuh cinta

Cintakanlah aku pada seseorang yang telah melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu


Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta

jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu


Ya Allah, jika aku jatuh hati

ijinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku pada jurang cinta semu


Ya Rabbana, jika aku jatuh hati

jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu


Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu

rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu


Ya Allah, jika aku rindu

jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu.


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.


Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu

jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu


Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu

jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu


An inspirational poem from Sayyid Qutbh

Leave a respond

Posting Komentar